FM 2018: Is-firma vil fremme bornholmske varer

Bornholms Ismejeri er en af de bornholmske virksomheder, der vil bruge Folkemødet til at promovere lokale produkter.
Folkemødet er ikke kun til politik og debatter mellem forskellige beslutningstagere og borgere. Det er også en mulighed for at promoverer ikke kun Bornholm som ø – men også bornholmske produkter. Det mener stifteren af Bornholms ismejeri i hvert fald.

Ismejeriet er blandt de bornholmske virksomheder, som bruger Folkemødet til at promovere de lokale produkter.

- Der kommer rigtig mange meningsdannere til Folkemødet og de er helt bestemt interessante for os. Vi har en klar kommerciel interesse i, at folk synes godt om vores is og oplever os i forbindelse med et brand som Folkemødet og Bornholm. Dermed låner vi af hinandens ”brand value” til gavn for alle, siger medstifter af Bornholms Ismejeri Jonas Bohn.

Smagsprøver på stranden

For at bruge Folkemødet som reklamestunt vil Bornholms Ismejeri stille op med smagsprøver på standen hos Bornholms Landbrug & fødevarer, i forbindelse med deres pep-talks både fredag og lørdag.

- Vi vil naturligvis gerne have alle folkemødegæsterne til at besøge vores is-cafe i Postgade i Svaneke – men endnu hellere vil vi gerne, at de bliver faste kunder i Fakta, som sælger vores is over hele landet. Det salg kan vi være med til at understøtte ved at være på folkemødet, siger Jonas Bohn.

Bornholms Ismejeri har gennem det sidste års tid solgt deres is gennem Coop. På landsplan sker det gennem Fakta-kæden, mens man på Bornholm også kan få det i Brugsen på Bornholm. Det har betydet, at de er gået fra at være en udpræget sommerforretning til at være en helårsforretning.

Om reklamestuntet på årets Folkemøde virker er ikke til at sige, men iværksætterne i Svaneke har i allerede planer om næste skridt.

- Vi vil gerne have isen ud i grossistleddet, så cafeer og restauranter også kan sælge isen, siger Jonas Bohn.